לשון הרע בגני ילדים

דף הבית » מאמרים » לשון הרע בגני ילדים

האשמות שווא והכפשות כנגד בעלים של גני ילדים וגננות – האם היד קלה על ההדק?

מאת/ עו"ד שלומי וינברג – עו"ד דיבה \ לשון הרע.

מניסיוני בשנים האחרונות, עולה תמונה עגומה של תופעה רווחת למדי, שבה מוכפשים בעלי גני ילדים, גננות, סייעות ומטפלים, ע"י הורים מאוכזבים, ע"י מתחרים עסקיים או ע"י עובדים ממורמרים.

כך, בתיק שייצגתי לאחרונה, הפיצה עובדת לשעבר דברי לשון הרע חמורים ושקריים כנגד גן ילדים מצליח, ובהן טענות שווא כי לילדים לא מוענק טיפול ויחס ראוי, כי נוהגים בילדים באלימות, לא מגישים להם אוכל טרי, נועלים אותם בחדרים ועוד בדיות.

חרושת השמועות השקרית גרמה נזק למוניטין המעולה של גן הילדים, ואף הובילה לירידה בהרשמה ואף עזיבה של ילדים שנרשמו לגן.

בעקבות כך, הוגשה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה, ובסופו של יום, לאחר ניהול הליך משפטי, ניתן כנגד העובדת לשעבר ניתן צו מניעה גורף האוסר עליה לפרסם הכפשות כנגד גן הילדים.

צו המניעה עצר את מסכת הפרסומים המכפישים, וכיום חזר הגן לשגשג ולתפקד במתכונת מלאה ומוצלחת.

גם במקרים נוספים להם נחשפתי בעבודתי, עולה, כי "היד קלה על ההדק", וכי "הבטן הרכה" של גני הילדים היא שמם הטוב – אותו בונים בעמל רב, אך קל להרוס במחי "סטטוס בפייסבוק" או באמצעות פרסום שלילי אחר.

למרבה המזל, במרבית המקרים, יש מה לעשות.

אם מדובר בעובד לשעבר המפיץ שמועות שקריות, ניתן לפנות בתביעה לבית הדין לעבודה, בדרישה לפיצוי כספי ולצו מניעה כנגד הפרסומים המכפישים.

אם מדובר בפרסומים ברשת חברתית כגון פייסבוק (בין של עובד ובין של הורה לילד), ניתן לדרוש מהמפרסם להסיר את הפרסום המכפיש, ואם יסרב, לפנות בצו זמני לערכאה המשפטית המוסמכת, בד בבד עם תביעה כספית.

ניתן גם לפנות לבית המשפט בתביעה לסעדים כגון כפייה על המפרסם לפרסם פרסום מתקן, או תגובה של גן הילדים ועוד – סעדים שיש להם "אפקט" רב, כיוון שהם מתקנים את הרושם הרע שנוצר על הגן, ומסירים את העננה השלילית שנוצרה עליו.

כדאי גם לציין, שבשנתיים האחרונות (2013-2014), ניתן לראות עלייה בגובה סכומי הפיצויים שבתי המשפט פוסקים לבעלי עסקים הנפגעים מפרסומים שקריים, כך שבמקרים רבים ההליך המשפטי הוא פתרון נכון וראוי.

הכותב הינו יו"ר ועדת לשון הרע במחוז ת"א והמרכז של לשכת עורכי הדין, בעליו של משרד העוסק בלשון הרע.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן