לשון הרע באינטרנט בענף הרפואה – מתוך "עצמאיטון" – מגזין ארגון הרופאים העצמאיים של מכבי שירותי בריאות

דף הבית » מן העיתונות » לשון הרע באינטרנט בענף הרפואה – מתוך "עצמאיטון" – מגזין ארגון הרופאים העצמאיים של מכבי שירותי בריאות
לשון הרע באינטרנט בענף הרפואה

מתוך: עצמאיטון

במאמר שפרסם עורך הדין שלומי וינברג בחודש מאי 2014 ב"עצמאי-טון" – מגזין ארגון הרופאים העצמאיים של מכבי שירותי בריאות, התייחס עו"ד וינברג להפיכתה של רשת האינטרנט והרשתות החברתיות ל"זירת לשון הרע" – זירה שבמרכזה עומדים פעמים רבות אנשי מקצוע, ורופאים בפרט, המוכפשים על לא עוול בכפם.

אין כל עוררין על כך שכל אדם זכאי להביע דעה על טיפול רפואי שעבר – אלא שפעמים רבות מלווים הגולשים את דעתם הסובייקטיבית בשורה של סיפורי כזבים שלא היו ולא נבראו – ואלה מסכנים את פרנסתו, מעמדו ותדמיתו של הרופא.

וינברג התייחס לכך שבתביעות לשון הרע המוגשות על-ידי רופאים נבחן תוכן הפרסום אך לא פחות חשוב מכך גם את הפלטפורמה בה פורסמו הדברים. כך, למשל, פרסום לשון הרע בפורום רפואי רב-משתתפים, החשוף הן למטופלים (קיימים ופוטנציאליים) והן לקולגות, יטמון בחובו פוטנציאל פיצוי משמעותי יותר לעומת פרסום שהוצג בעמוד אינטרנטי החשוף לקהל מצומצם בהרבה.

בין המשתנים הנוספים שמשפיעים על גובה הפיצוי ניתן להזכיר את מועד הפרסום והסרתו, שאלת תום לבו של המפרסם וכן השאלה האם פורסמה הודעת תיקון במידה וזו נדרשה על ידי הרופא.

lini2

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן