מקרים נפוצים של פגיעה בפרטיות

דף הבית » מאמרים » מקרים נפוצים של פגיעה בפרטיות
מקרים נפוצים של פגיעה בפרטיות

על פי החוק במדינת ישראל, לכל אזרח קיימת הזכות לשמירה על פרטיותו. לכן חוק הגנת הפרטיות נועד לשמור על זכויות אלו, ולהעניק פיצוי הולם לאדם שנפגע מחדירה לפרטיותו. על אף שעבירת הפגיעה בפרטיות היא עוולה אזרחית, במקרים של פגיעה שיש בה גם פן פלילי – מדובר גם על עבירה שהיא פלילית העלולה להוביל לעונש מאסר של עד חמש שנים.

היקף הפיצויים בגין עבירת הפגיעה בפרטיות יכולים להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, ואף כפול מכך במקרה שהוכח כי הפגיעה התקיימה מתוך כוונה תחילה. יחד עם זאת יש להדגיש כי סכום הפיצויים שייקבעו על ידי בית המשפט תלוי בהרבה מאוד משתנים כמו חומרת הפגיעה, ההשלכות של הפגיעה בפרטיות, התנהלות והתנהגות הפוגע לאחר ביצוע העבירה וכו'.

לכן במקרה שהצד הפוגע / נפגע מעוניין לקבל הגנה משפטית מקצועית מעו"ד מנוסה בתחום, עורך הדין יוכל לבחון את המקרה ואת קיום העבירה והיקף הפיצויים על פי מקרים נפוצים של פגיעה בפרטיות שהתקיימו בעבר, וכך לגבש ולטוות את תיק התביעה / הגנה.  

פגיעה בפרטיות שבאה לידי ביטוי על ידי צילום ללא הסכמה

בעידן הדיגיטלי של היום, לכל אדם כמעט יש גישה קלה ומהירה למצלמה בכל רגע נתון. כך ניתן לצלם תמונות באופן פשוט, ולשתף, להעלות ולפרסם אותן בפרופילים חברתיים, בלוגים, הודעות וכל אמצעי דיגיטלי אחר. יחד עם זאת יש לזכור כי קיים איסור לבצע צילום של אדם אחד או יותר ללא הסכמתו המפורשת לכך, ובמקרה של פרסום תמונה בה מופיע אדם שלא נתן את הסכמתו לכך, הדבר עלול להוביל לתביעה בגין פגיעה בפרטיות.

מה ניתן לעשות במקרה של פגיעה בפרטיות

פרסום וחשיפה של פרטים אישיים

פרטים אישיים כוללים בין השאר את שמו המלא של אדם, מספר הטלפון שלו, תעודת הזהות, כתובת מגורים, מצבו המשפחתי ועוד מגוון פרטים נוספים שהינם אישיים עבורו ושומרים על פרטיותו – הגנת הפרטיות. חשיפה ופרסום ברבים של פרטים אלו, כמו במקרה של העברת פרטים אישיים אל צד שלישי שאינו מורשה להיחשף אליהם (לדוגמה העברת מידע מעסק בו האדם רכש אל חברת שיווק מוצרים כדי להגדיל מכירות), הינה פעולה של פגיעה בפרטיות של אדם ועשויה להוביל לתביעה אזרחית בגין הפרת הפרטיות.

פגיעה בפרטיות בעבודה

גם במהלך עבודה פרטיותו של עובד יכולה להיפגע, על אף שקיימת היכרות עם הקולגות והמעסיקים איתם הוא עובד. נכון לומר כי כל עובד מחויב למקום עבודתו על פי חוזה עבודה, אך יחד עם זאת הוא זכאי לקבלת פרטיות מלאה בכל הנוגע לחייו האישיים. לכן כאשר קולגה ו/או מעסיק ממקום עבודתו חודר לפרטיות העובד ללא רשותו, אם באמצעות קריאת מיילים מתיבת המייל האישית שלו או הצצה אל הטלפון הפרטי, זהו מקרה של פגיעה בפרטיות העשוי להוביל לתביעה אזרחית.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן