עורך דין לענייני נזיקין

דף הבית » מאמרים » עורך דין לענייני נזיקין
עורך דין לענייני נזיקין

דיני נזיקין הינם חלק מהמשפט האזרחי בישראל, והם עוסקים בכל הנוגע לפיצויים כספיים בגין נזקים שנגרמו לאדם או רכוש.

נזקים אלו עלולים להתרחש במצבים שונים כמו תאונות, מעשה רשלנות שנגרמו כתוצאה ממעשיו של אדם אחר, תקיפה, אמירות פוגעניות של לשון הרע ועוד.

בין התביעות הנפוצות ביותר בתחום הנזיקין, הינן תביעות בגין תאונות דרכים, תאונות בעבודה ותביעות של רשלנות רפואית.

תביעת נזיקין בגין תאונת דרכים

כאשר מתרחשת תאונת דרכים, מדובר על מצב קשה ומבלבל מאוד שהמעורבים בו מרגישים חסרי אונים ולחוצים, ובמיוחד אם מדובר על תאונת דרכים בה יש נפגעים עם נזקי גוף.

על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים ונגרם לו נזק גופני או נפשי שניתן להוכיחו, זכאי לקבלת פיצוי כספי בגין נזק זה.

את התביעה בגין הפיצויים הנדרשים יש להגיש מול חברות הביטוח הפרטיות המבטחות את רכבו של נהג הרכב, בין אם הנהג נמצא אשם או לא. 

תביעה בגין תאונת עבודה

כל חברה שמעסיקה עובדים, אחראית לדאוג לפרנסתם ושלומם של עובדיה בין אם הם נמצאים במקום העבודה או מחוצה לה, כל עוד הם נמצאים במסגרת השעות לה הם התחייבו.

לכן כשעובד נפצע מסיבה כזו או אחרת בדרך לעבודתו, תאונה זו מוגדרת כתאונת עבודה כיוון שהיא התרחשה במסגרת שעות עבודתו.

משום כך על העובד להגיש תביעה לפיצוי כספי בעזרת עורך דין לענייני נזיקין, בגין הנזק שנגרם לו מול החברה בה הוא עובד, כדי לקבל את הפיצוי ההולם כתוצאה מהיעדרותו מהעבודה, ההוצאות הרפואיות שהוא ביצע או כל עניין כספי אחר שקשור לתאונה.

תביעת רשלנות רפואית עורך דין לענייני נזיקין

תביעות רשלנות רפואית הינן בין התביעות הנפוצות ביותר בתחום הנזיקין.

תביעת רשלנות רפואית נוגעת לכל פעולה או מעשה רשלני שהתבצע על ידי גורם רפואי כלפי מטופל, כל עוד הוא סטה מחובת הזהירות הסבירה שעליו לנקוט בזמן מתן טיפול רפואי מתאים.

מעשים רשלניים אלו נוגעים לאבחונים מאוחרים, טיפול שאינו מתאים, פעולות פזיזות ונמהרות ללא הפעלת שיקול דעת או כל פעולה רפואית אחרת שאינה מקצועית ואינה מתיישבת בקו אחד עם דרך התנהלותו של מטפל רפואי.

את התביעה בגין רשלנות רפואית המטופל מגיש באמצעות עורך דין לענייני נזיקין, כלפי הגוף האחראי על המטפל שביצע את המעשה הרשלני כמו בית חולים בו המנתח עובד, קליניקה אסתטית של מנתח פלסטי, קופת החולים בה האחות עובדת או כל גוף רפואי אחר אליו הגורם הרפואי כפוף.

תהליך הגשת תביעת נזיקין

תביעת הנזיקין צריכה להיות מגובה בכל המידע והמסמכים הרלוונטיים למקרה, ובעיקר מידע המגבה ומוכיח את הנזק הממשי שנגרם לאדם התובע.

כדי להוכיח את הנזק שנגרם, יש צורך לפנות אל מומחה בתחום שיביע את עמדתו ויביא את טיעוניו להוכחת הנזק שנגרם.

כיוון שתביעות נזיקין עוסקות בנזקי גוף שנגרמו לתובע, חוות הדעת צריכה להיות מטעם רופאים מומחים בנישה הספציפית לנזק.

אם לדוגמה עובד שנפצע במסגרת עבודתו נותר משותק בגפיו התחתונות, עליו לקבל חוות דעת של רופא אורטופד שיגבה את טענות התובע ויוכיח כי הנזק שנגרם הינו כתוצאה מהתאונה.

עורכי דין נזיקין

תהליך הגשת תביעה בגין נזקי גוף הינו הליך משפטי מורכב וסבוך, משום כך מומלץ לפנות אל עורך דין לענייני נזיקין כדי לקבל ייצוג משפטי מקצועי והולם.

עורך דין לענייני נזיקין ידע לאילו מומחים רלוונטיים בתחום הרפואה לפנות לצורך קבלת חוות הדעת הרפואית, יאסוף את כל ממצאי התאונה המוכיחים כי קיים קשר בין הנזק למקרה ויגבש תיק תביעה איכותי שיזכה את התובע בפיצויים הנדרשים.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן