דיני אינטרנט

דף הבית » מאמרים » דיני אינטרנט
דיני אינטרנט

הודות לחידושים והתפתחויות בעידן הטכנולוגי של היום, כולנו נהנים מיתרונות רבים הנוגעים לחיי היומיום שלנו כמו אמצעי תחבורה חסכוניים וגם ידידותיים לסביבה, מערכות תקשורת מתקדמות שמייעלות לנו את ההתנהלות בבית ובעבודה, פיתוחים שונים בתחום התעשייה וכמובן גם האינטרנט שבלעדיו אף אחד מאתנו לא היה מצליח להסתדר.

האינטרנט הפך להיות חלק מהחיים שלנו, וככזה הוא גם מעלה הרבה מאוד סוגיות ובעיות בכל הנוגע להתנהלות נכונה באמצעי המדיה השונים. משום כך נחקקו חוקים ותקנות שונות בכל הנוגע לדיני אינטרנט הקשורים לפעילות ברשת.

דיני אינטרנט – נושא הפרטיות באינטרנט

הרשתות החברתיות סחפו אחריהן את כולם – ילדים, בני נוער וגם מבוגרים מוצאים את הרשת החברתית כאמצעי הטוב ביותר לשיתוף דברים ועניינים שמתרחשים בחיי היומיום שלהם.

מכיוון שהכל חשוף ופתוח ברשתות אלו, וכולם רגילים להיות מצולמים ומתועדים בכל רגע מחייהם, עולה השאלה בנוגע לעניין הפרטיות ברשתות החברתיות ובכל רשת האינטרנט.

דיני הפרטיות באינטרנט נכללים כחלק מהיסוד המשפטי של כבוד האדם וחירותו, משום שכל אדם זכאי לשמירה על פרטיותו וכבודו על פי מה שהוא מוצא לנכון, ועניין זה תקף כמובן לכל הנוגע למה שקורה באינטרנט.

בעידן של היום הפרסום באינטרנט מתבסס על מידע אישי של כל גולש, כך שנשאלת השאלה האם קיים כאן עניין של הפרת הפרטיות?

התשובה לכך נוגעת לפעולות ולרצונות של כל אחד שעושה שימוש ברשת, כך שהוא יכול לשלוט על מידע ופרסומים אותם הוא מקבל.

כיום כל אתר אינטרנט מחויב לעדכן את הגולשים בו לגבי המידע שהוא אוסף "מאחורי הקלעים" בנוגע לפרטיו של המשתמש, כך שמבחינה משפטית ניתן לומר כי אתרים אלו מכוסים.

התקווה שלהם היא כי אנשים יאשרו את השימוש באופן עיוור, רק כדי להשיג את מבוקשם ולגלוש באתר שהם רוצים.

לשון הרע באינטרנט

חוק חופש הביטוי מאפשר לכל אדם לומר את שעל דעתו באמצעים שונים כמו דיבור, צילום, כתיבה או כל דרך אחרת.

חוק זה מאפשר לכל אחד להביע את דעתו, כל עוד הוא אינו עובר על חוקים אחרים כמו אמירות גזעניות, הכשת השואה או אמירות שהן פוגעות בשמו הטוב של האדם ועוברות על חוק איסור לשון הרע ו/או הוצאת דיבה.

משום שהאינטרנט פתוח לכולם, כל אחד יכול להביע את דעתו באמצעי המדיה השונים כמו כתיבת פוסט ברשת חברתית, בלוג, תגובות באתרי חדשות או אתרים אחרים גדולים ועוד.

לכן עולה השאלה מתי אמירות ודעות אלו נחשבות לשון הרע באינטרנט? האם האתרים בהם מופיעים אמירות אלו הם אלו שצריכים לעמוד לדין, למרות שאמירות אלו לא הגיעו מיוזמתם? זאת בנוסף לכיסוי אנונימי של מביעי הדעה שהרשת מאפשרת, כך שלא תמיד ניתן לדעת מי התבטא בצורה פוגענית. 

התשובה לכך איננה חד משמעית, ולצערנו קיימים אינספור אזכורים קשים ופוגעניים ברחבי הרשת שגורמים לאנשים להיפגע ולהתמודד עם אמירות אלו.

באופן כללי באחריותו של כל אתר ופלטפורמה המאפשרת הבעת דעה, להיות ערים להופעת אמירות מסוג זה ולהסירם באופן מידי. 

תפקידו של עורך דין דיני אינטרנט

כפי שידוע, רשת האינטרנט היא פלטפורמה גדולה ופתוחה לכל אדם שרוצה לעשות בה שימוש.

כדי שההתנהלות ברשת תעשה בצורה מושכלת ללא חריגה מחוקי ודיני האינטרנט, במיוחד בכל הנוגע להתנהלות עסקית ברשת, מומלץ לפנות לייעוץ מול עו"ד מומחה בתחום כדי לשמור על הזכויות הפרטיות וגם כדי להימנע ממצב של הפרת זכויות יוצרים.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן