תביעת לשון הרע נגד עובד

דף הבית » מאמרים » תביעת לשון הרע נגד עובד
המדריך לנתבע בתביעת דיבה \ לשון הרע

חשוב לשמור על יחסים טובים בין המעסיק לעובד. אולם, לעתים יחסים אלו לא נשמרים בצורה טובה. במקרים מסוימים העובד מרגיש פגוע מסיבות שונות- ומחפש דרך לפגוע בחזרה במעביד. אחת מהדרכים של העובד לנסות להזיק למעביד, היא על ידי הפצת לשון הרע נגדו.

במקרים הטובים, העובד יפיץ לשון הרע על המעביד בקרב עובדי החברה. במקרים חמורים יותר, העובד יפיץ לשון הרע על המעביד בקרב אנשים שלא קשורים למקום העבודה. ובמקרים החמורים ביותר- יפיץ העובד לשון הרע על המעסיק בקרב המתחרים.

עובד שפוטר ממקום העבודה- עלול להפיץ לשון הרע!

לפעמים, המקרים הקשים ביותר שבו העובד מפיץ לשון הרע על המעביד- מתרחשים לאחר שהמעסיק פיטר את העובד. במקרים אלו, מחפש העובד דרכים לנקום ולפגוע במעסיק. באמצעות הפצת לשון הרע, העובד מעוניין להתנקם במעסיק, על ידי כך שיפיץ דברים שייגרמו למעסיק נזק.

דוגמאות לדברי לשון הרע מזיקים שעלול להפיץ העובד כנגד המעסיק: העובד עלול להפיץ שהסחורה/ המוצרים שמספק המעסיק או השירותים שמעניק של המעסיק, אינם איכותיים. העובד עלול להפיץ שהמעסיק נוהג לשלם את המשכורת באיחור, לא נותן לעובדים תנאים סוציאליים, וכו'.

לשון הרע של עובד כנגד המעסיק- אסורה לפי חוק!

החוק אוסר על העובד להפיץ לשון הרע על המעביד. כאשר העובד מרגיש פגוע, הוא רשאי להציע למעביד לגשת לבוררות, או לפנות אל בית הדין לענייני עבודה. אולם אסור לו לבצע פעולה שתזיק למעסיק.

פעמים רבות- דברי לשון הרע של העובד, גרמו לנזקים כבדים למעסיק. ולכן, יכול המעסיק להגיש תביעת לשון הרע כנגד העובד.

האם מומלץ לעובד ולמעסיק להגיע לפשרה?

פעמים רבות, ינסה בית הדין להגיע לפשרה בין העובד למעסיק. גובה הפיצויים למעסיק שיקבע בתהליך הגישור של בית המשפט, יהיה פחות מהגובה של הפיצויים אותו דורש המעסיק בתביעה. כל מקרה לגופו ומטרתו.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן