התראה לפני הגשת תביעת לשון הרע

דף הבית » מאמרים » התראה לפני הגשת תביעת לשון הרע
מכתב התראה בלשון הרע

קיבלתי מכתב התראה בלשון הרע – מה עושים?

אם קיבלת מכתב התראה בלשון הרע, מומלץ לא להמתין ולהתייעץ עם עורך הדין.

עורך הדין לשון הרע ימליץ האם כדאי להגיב למכתב, ואם כן -באיזה אופן. ימליץ האם כדאי להיכנס למו"מ עם עורך הדין ששלח את המכתב מטעם התובע הפוטנציאלי, או שפשוט להמתין לתביעה. כל מקרה לגופו. לכל דרך פעולה – יתרונות וחסרונות, בנסיבות המקרה.

האם כדאי להוציא מכתב התראה בלשון הרע?

גם כאן כל מקרה לגופו. אם מדובר בעיתונאי או גוף תקשורת – לעיתים מומלץ לשלוח מכתב, שכן העדר היענות לדרישת התיקון או ההכחשה, עשוי לשלול את הגנת תום הלב למפרסם.

לעיתים, ובמקרים שבהם מעוניינים להימנע מהליך משפטי, על כל הכרוך בכך, עשוי מכתב ההתראה להוביל למו"מ בין הצדדים.

אולם לא פעם רצוי שלא לשלוח מכתב התראה – לכך יכולות להיות סיבות רבות ומגוונות, ובהן: שמירה על אלמנט ההפתעה, כניסה למו"מ מעמדת מיקוח ברורה וחזקה יותר (לא דומה כתב תביעה למכתב), ולא פחות חשוב – יש מקרים שבהם פשוט אין מנוס מניהול התביעה, ושליחת מכתב רק תעכב את ההליך.

 מהו תוכן מכתב ההתראה?

גם כאן כל מקרה לגופו. יהיו מקרים שבהם ראוי לנקוט בגישה קצרה ועניינית.

יהיו מקרים שבהם יש לפרט במסגרת ארוך ומנומק את העילות העובדתיות והמשפטיות. במקרה לעיתים, יכלול עורך הדין הפניות לחוק איסור לשון הרע או לפסיקה, וכמובן לדרישות הצד הנפגע מהצד הפוגע – כגון: הסרת תכנים, פיצוי, צווים קבועים ועוד. למידע נוסף על תביעת לשון הרע.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן