כיצד לבחור עורך דין הפרת הסכם?

דף הבית » מאמרים » כיצד לבחור עורך דין הפרת הסכם?
כיצד לבחור עורך דין הפרת הסכם

במהלך החיים, כל אחד מאיתנו צפוי לחתום על הסכמים רבים. החל מהסכם לרכישת דירה, הסכם ממון, הסכם לרכישת רכב, ועד לחוזה עבודה, או הסכם שנערך עם נותן שירותים כזה או אחר. לעיתים, ההסכמים מנוסחים בכתב יד על גבי נייר, והצדדים נדרשים לחתום על ההסכם, אך יש אשר ההסכם מוסכם בין הצדדים בעל פה, ללא חתימה. 

אמנם, כלל ידוע הוא כי 'הסכמים צריך לכבד', אך לא אחת הצד השני מפר את ההסכם מסיבות שונות. במצב זה, יש ליצור קשר עם עורך דין הפרת הסכם.

מה תפקידו של עורך דין הפרת הסכם?

האפשרות המשפטית הקיימת לצד להסכם אשר נפגע כתוצאה מהפרת ההסכם, היא להגיש תביעה בבית משפט. בהגשת התביעה, על עורך הדין המייצג את הצד שנפגע מההפרה, יהיה להצהיר מהו הסעד אותו מבקש הנפגע, או במילים אחרות, באיזו אפשרות מבין שלוש האפשרויות הבאות, מעוניין התובע:

  1. ביטול ההסכם – ככל שהצד המפר ביצע הפרה המוגדר כהפרה יסודית של ההסכם, בית המשפט יאות לבטל את ההסכם שנכרת בין הצדדים. 
  2. קיום ההסכם – כאשר הצד הנפגע מעוניין שהאמור בהסכם יקוים, יגיש עורך הדין בשם מרשו, תביעה לאכיפת ההסכם. כך למשל, נניח כי נכרת הסכם לרכישת דירה בסך מיליון ₪, והתברר כי הדירה שווה 1.2 מיליון ₪, ועל כן המפר לא רוצה למכור את הדירה במחיר שהוסכם. במצב זה, הנפגע יהיה מעוניין לקיים את ההסכם.  
  3. בקשת פיצויים – כאשר הצד הנפגע מעוניין בפיצויים בשל ההפרה. בהמשך לדוגמא בעניין מכירת הדירה, יבקש הנפגע פיצויים בשל העובדה שהמפר לא מעוניין למכור את הדירה.  

נציין כי ניתן להגיש תביעה לאכיפת החוזה או ביטולו בד בבד עם תביעה לקבלת פיצויים בגין ההפרה.

כיצד לבחור עורך דין הפרת הסכם

כיצד נבחר את עורך הדין הפרת ההסכם?

האלמנט המשמעותי ביותר בבחירת עורכי דין ככלל, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באיתור עורך דין הפרת הסכם, הוא ניסיונו של עורך הדין. 

להפרת הסכם יכולות להיות השלכות עתידיות, בפן הכלכלי, במערכת היחסים בין המפר לנפגע, בפיצויים אותם יקבל המפר וכן הלאה. בשל כך, חשוב שעורך הדין ישתמש כהלכה בניסיון שצבר בהליכים אותם ייצג כנגד מפרי הסכמים, לצורך מציאת פיתרון שיספק את הנפגע וישרת את מטרותיו.

לצד המקצועיות והניסיון שכה חיוניים בבחירת עורך דין הפרת הסכם, יש לבחון האם עורך הדין שם דגש גם על מתן יחס אישי לכל לקוח ולקוח. לקוחות שנפגעו עקב הפרת הסכם, חוו פגיעה במידה כזו או אחרת – על פי רוב כלכלית, אך פעמים רבות גם פגיעה רגשית.

אי לכך, חשוב שעורך הדין הנבחר ישמע כל מקרה ומקרה, יבחן היטב כיצד מעוניין התובע להתמודד עם ההפרה,  וייתן את תשומת הלב האישית לכל תובע, תוך גילוי רגישות ואמפתיה.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן