תביעת לשון הרע במשפחה

דף הבית » מאמרים » תביעת לשון הרע במשפחה
תביעת לשון הרע במשפחה

במצבים רבים ייתכן שבין קרובי משפחה יווצרו סיטואציות רגישות, אשר יביאו לכך שבן משפחה מסוים ינסה לפגוע באחר על ידי פרסום מידע שעלול לבייש אותו. כך למשל במהלך הליך גירושים קשה ייתכן פעמים רבות ישנה נטייה 'ללכלך' האחד על השני במדיות חברתיות, בייחוד לאור כך שפרסום ברשתות חברתיות זמין במיוחד. 

ככל שבן משפחה פרסם על בן משפחה אחר מידע שעשוי לפגוע בו או לבזות אותו, תתאפשר תביעה המבוססת על חוק איסור לשון הרע – תביעת לשון הרע במשפחה. במידה ובעלך פרסם לגביך מידע המהווה לשון הרע, סרטון אינטימי או מידע פוגעני כלשהו אשר פוגע בפרטיות שלך או מבזה אותך – יתכן שתוכל לתבוע.

משרד עורך דין שלומי וינברג ייצג ומייצג במאות תיקי לשון הרע בתחומים שונים ומגוונים. בעקבות זאת, מונה עו"ד וינברג, מייסד המשרד, לתפקיד יו"ר ועדת לשון הרע הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל.

לשון הרע – ההגדרה בחוק

בחוק איסור לשון הרע, מצוין בס' 1 כי לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול:

להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג; לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסות לו; לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו; לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית או מוגבלותו. 

בתוך כך, החוק קובע שפרסום יכול להיעשות בעל פה, בכתב, בדפוס וכו' – כל עוד הועבר לאדם נוסף חוץ מהנפגע.

תביעת לשון הרע במשפחה

עוד בענייני לשון הרע

תביעת לשון הרע במשפחה – בבית המשפט לענייני משפחה

בשונה מתביעת לשון הרע רגילה, דהיינו כזו שאינה בין בני משפחה, תביעת לשון הרע במשפחה תידוֹן בבית המשפט לענייני משפחה, לפי איזור המגורים של הצדדים בתביעה. הדיון יתנהל בדלתיים סגורות. 

ראשית, על בית המשפט יהיה להכריע האם התקיימה עבירה על פי דיני לשון הרע. לבתי המשפט לענייני משפחה ישנה ככלל גישה גישורית – משמע ייעשה ניסיון לגשר בין הצדדים. ככל שניסיון כזה לא יצלח – יחל דיון הוכחות. 

קיימים מספר הבדלים בין ההליך שנעשה בבית המשפט הרגיל לזה שבבית המשפט לענייני משפחה. ראשית, בבית הדין לענייני משפחה יתנהל כאמור ההליך בדלתיים סגורות, ויוטל עליו צו איסור פרסום. ביטול איסור הפרסום מתאפשר, אך הוא חריג. לעומת זאת בבתי המשפט הרגילים ההליך מתקיים בדלתיים פתוחות, ומי שמעוניין בצו איסור פרסום צריך להראות נימוק מיוחד עבור כך. הבדל נוסף הינו פרוצדורלי – כך שבבית המשפט לענייני משפחה הפרוצדורה גמישה יותר.

הייצוג המשפטי בתיקי הוצאת דיבה ולשון הרע הוא קריטי. לכן, לניסיונו של עורך דין לשון הרע בניהול ההליך חשיבות רבה ביותר. עו"ד לשון הרע שלומי וינברג הוא אחד מעורכי הדין המייצגים המוכרים בתחום לשון הרע – אשמח לעמוד לשירותכם!

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן