מתוך: ישראל היום
במאמר שפורסם במדור "משפט" של עיתון ישראל היום עמד עורך הדין שלומי וינברג על הקשר שבין עולם התחרות העסקית לבין דיני לשון הרע. במאמרו התייחס עו"ד וינברג להגדרת לשון הרע בתחרות העסקית, למספר דוגמאות מהפסיקה בנושא – וכן לסעדים ולפיצויים שניתן לקבל בגין פרסומים שהוגדרו בבחינת לשון הרע.
בשנים האחרונות חזינו במספר מקרים שבהם נרשמה חדירה של תחום לשון הרע אל עולם התחרות העסקית. כך, למשל, חברות מתחרות עלולות להפיץ שמועות כוזבות או חוות דעת שליליות שאין להם כל אחיזה במציאות – או לחילופין לפרסם טוקבקים אנונימיים המתעדים חוויית שימוש או שירות לא טובה.
עם זאת, חשוב לזכור שלא כל פרסום המכיל חוות דעת שלילית על חברה זו או אחרת יוכל להקים עילת תביעה וכל מקרה חייב להיבחן לגופו – ובהתאם לנסיבותיו הייחודיות.