עורך דין לשון הרע

דף הבית » עורך דין לשון הרע
a

עו"ד לשון הרע שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא אחד מעורכי הדין המייצגים המוכרים בתחום, כמו גם הוצאת דיבה.

משרד עורך דין שלומי וינברג, ייצג ומייצג במאות תיקי לשון הרע בתחומים שונים ומגוונים. חלק מהתיקים בהם ייצג עורך הדין וינברג אף נדונו בהרחבה באמצעי התקשורת הכתובים והמצולמים כאחד.

בעקבות זאת, מונה עו”ד וינברג לתפקיד יו”ר ועדת לשון הרע הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל, לאחר שכיהן מספר שנים כיו”ר ועדת לשון הרע של מחוז תל-אביב רמת גן והמרכז (טרם פיצולו), המחוז הגדול והמשפיע ביותר בלשכת עורכי הדין.

עורך דין וינברג הוא מחבר הספר “מורה דרך לתביעות לשון הרע” – ספר מקיף ועדכני ביותר והראשון מזה שנים שפורסם בהיקף כה נרחב.

מאז הוצאתו לאור, צוטט הספר בהחלטות ובפסקי דין שונים של שופטי בתי המשפט המחוזיים והשלום.

עורך הדין וינברג מעביר דרך קבע הרצאות במסגרת כנסים, ימי עיון והשתלמויות בפורומים שונים. בשנים האחרונות, עורך הדין וינברג אף הרחיב והעמיק את פעלו בתחום הוצאת דיבה וכן הוצאת לשון הרע, עת ערך ופרסם מספר מחקרי עומק משמעותיים שזכו להכרה, בסוגיית הפיצויים מכוח החוק.

עורך הדין וינברג מכהן כיועץ הארצי ללה”ב – לשכת ארגוני העצמאיים בישראל – בתחום לשון הרע וגם הוצאת דיבה, מתוך מטרה לסייע ולהגן על שמם הטוב של העסקים העצמאיים בישראל.

המשרד מדורג מזה שנים ע”י חברות הדירוג היוקרתיות DUNS ו-BDI בקבוצת העילית של משרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחום לשון הרע.

דירוגים אלו מבוססים, בין היתר, על סקירת הצלחות המשרד (בהסדרים ובפסיקות), על איכות הלקוחות, ועל פרמטרים משמעותיים נוספים.

באילו מקרים נזדקק לשירותים של עורך דין לשון הרע והוצאת דיבה?

הייעוץ והייצוג המשפטי שמעניק המשרד בתחום הוצאת דיבה ולשון הרע מתמקד במספר תתי-תחומים:

  • ייצוג נבחרי ציבור בתביעת לשון הרע
  • ייצוג עובדי ציבור בתביעות לשון הרע
  • ייצוג חברות\תאגידים בתביעות לשון הרע
  • ייצוג מעסיקים ועובדים כאחד בתביעת לשון הרע הנובעות מיחסי עובד-מעביד
  • ייצוג בתביעות לשון הרע באינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות השונות, בפייסבוק, בוואטסאפ, בפורומים, בבלוגים, בדואר אלקטרוני ועוד
  • ייצוג עורכי דין בתביעות לשון הרע
  • ייצוג בעלי מקצועות חופשיים (רופאים, אדריכלים, רואי חשבון, מתווכים וכיו”ב) בתביעות לשון הרע
  • ייצוג אנשי עסקים בתביעות לשון הרע
  • ייצוג אנשי תקשורת (עיתונאים, שדרנים) בתביעות לשון הרע
  • ייצוג אמצעי תקשורת (אתרי אינטרנט, כלי תקשורת ממוסדים) בתביעות לשון הרע
  • ייצוג לקוחות פרטיים בתביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע

עו”ד לשון הרע – ייצוג תובעים ונתבעים

המשרד ייצג ומייצג שורה ארוכה של לקוחות עסקיים ופרטיים מהמגזר הציבורי והפרטי, תובעים ונתבעים כאחד, בתחום הוצאת לשון הרע, בהם בכירים בעולמות העסקים והתקשורת.

בין ענפי הפעילות של המשרד ניתן למנות ייצוג תאגידים עסקיים עתירי הון המצויים לעתים בסכסוכים עסקיים מרים עם מי ממתחריהם, מעסיקים ועובדים – בתיקי לשון הרע שמקורם ביחסי עבודה, נבחרי ציבור ועובדי ציבור שספגו הכפשות על לא עוול בכפם, לקוחות פרטיים, וכן תובעים ונתבעים בתיקים הנובעים מפרסומי לשון הרע בזירה המקוונת (רשת האינטרנט).

מחפשים עורך דין לשון הרע?

המשרד מייצג במקרים של תביעות הוצאת דיבה ולשון הרעה, לקוחות המעוניינים באופן דחוף ומיידי להסיר פרסומים מכפישים או לאסור פרסומים שונים, באמצעות הגשת צווים מתאימים לבתי המשפט.

חוק איסור לשון הרע קובע שמי שנפגע מלשון הרע הנפגע זכאי לקבלת פיצוי ללא הוכחת נזק.

האינטרנט מקיף אותנו מכל כיוון ומסך, ופרסומים ברשת יכולים להפוך (די בקלות, יש לומר) לטקסטים פוגעניים.

טקסטים בעלי פוטנציאל לבסס תביעות בגין לשון הרע ברשת, יכולים להוביל לפיצויים בסכומים ניכרים.  

למעשה, כמשרד עורכי דין העוסק בתחום מזה למעלה מ-15 שנה, אשר ליווה אין ספור תביעות הוצאת דיבה, אנו רואים עלייה עקבית ודרמטית במספר התביעות שמקורן בפרסומים ברשת (ו/או בפרסומים שמצאו דרכם לרשת לאחר שהופיעו במדיות אחרות) ובסכומי הפיצויים.

לשון הרע באינטרנט

חוק איסור לשון הרע באינטרנט

לשון הרע ברשת – אתגרים שיש להכיר

ישנם כמה וכמה אתגרים אשר מאפיינים תביעות לשון הרע באינטרנט. חלקם נגזרים מתיקי לשון הרע באופן כללי, אך מרביתם ייחודיים לכיכר השוק הווירטואלית. לדוגמה:

  • תהודה גבוהה – אם בעבר שיחת סלון בין שני חברים הייתה עניין אישי פרטי, כיום, כאשר אותה "שיחת סלון" יכולה להתקיים על גבי "קיר" בפייסבוק. החשיפה היא מיידית למאות עד אף אלפים ורבבות. באתרי אינטרנט שפתוחים לקהל הרחב, לעיתים מדובר במאות אלפים ואף מיליונים של גולשים. אפקט התהודה נדון רבות בפסיקה בקשר ללשון הרע באינטרנט, ויש לו השפעה על הנזק והפיצויים.
  • קלות הפרסום – האינטרנט היא רשת חופשית, וכל אחד ואחת יכולים לפרסם כעולה על רוחם. בהינף מקלדת הופכים הגולשים לעיתונאים בפוטנציה. אולם כאשר קלות הפרסום מתנגשת עם קלות דעת או זדון, ובהעדר הבנת המותר והאסור מבחינת חופש הביטוי, קצרה הדרך ליצירת לשון הרע ברשת.
  • שיתופים ו"לייקים" – פרסומים באינטרנט זוכים לחשיפות נוספות במסגרת שיתופים ו"לייקים" ברשתות חברתיות. בפסיקת בתי המשפט ניתן למצוא לא מעט מקרים בהם "משתפים" נתבעו על תוכן פוגעני, אפילו אם הם לא היה "המקור" אלא רק חוליה בשרשרת. במקרים מסוימים הוגשו גם תביעות כנגד טוקבקים ותגובות לכתבות.
  • פרסומים לאאחראיים – החוק והפסיקה בישראל מעניקים למפרסם לשון הרע הגנות שבעזרתן ניתן להתמודד עם תביעה. אחת מהמפורסמות שבהן היא הגנת "אמת הפרסום". אולם בכל הנוגע לפרסומים באינטרנט, לעיתים מפרסמים גולשים "עובדות" מבלי לברר את האמת עד תומה.
  • פיצויים משמעותיים – פיצויים בגין לשון הרע ברשת יכולים להגיע לעיתים לסכומים ניכרים. התהודה והתפוצה באינטרנט ("מאפס למאה" בתוך שניות) עשויות להוות משקל לפיצויים ניכרים. היות שהפיצויים נגזרים (בין היתר) מהיקף הנמענים שנחשפו לפרסום, שיעוריהם יכולים להיות בהתאם.

תביעת לשון הרע ברשת

 

הדוגמאות הללו הן רק מעט המחזיק את המרובה. בכל התנהלות בתביעת לשון הרע ברשת, יש להבין שלא מדובר בעניין של מה בכך.

הדברים נכונים לשני צדי המתרס – הן הנפגעים ששמם הוכפש והן המפרסמים שמגלים יום בהיר אחד שנתבעו בסכומים ניכרים.

תביעות בגין לשון הרע ברשת, כפי שהראינו לעיל, הן ייחודיות בשורה ארוכה של היבטים.

יתרה מזו, בעוד שהאינטרנט מתקדמת ללא הפסקה, ובעוד שפלטפורמות לפרסום ברשת נולדות חדשות לבקרים, לפסיקה ולחוק יש קצב משלהן.

סיטואציה זו יוצרת תחום משפטי שבו תיקים "תקדימיים" או בעלי "אופי-תקדימי" הם נפוצים מאד.

אפילו בערכאות נמוכות אנו נתקלים במצבים "אפורים" במקרים של הוצאת דיבה הנתונים לפרשנות, ופסקי דין פורצי דרך בנוגע ללשון הרע ברשת הם כמעט עניין שגרתי.

חדות ההבנה ומקצועיות עו"ד דיבה ולשון הרע הן בעלות השפעה אדירה על הצלחת התביעה או הדיפתה (תלוי היכן אתם עומדים).

ייצוג משפטי מקצועי בתיקי הוצאת דיבה ולשון הרע הוא קריטי.

יש לפנות (בהקדם האפשרי) לעורך דין המתמחה לשון הרע ובטיפול בתיקי הוצאת דיבה, המכיר היטב את הניואנסים המאפיינים את הפרסום באינטרנט.

 

למשרד עורכי דין שלומי ויינברג ניסיון עשיר בייצוג תובעים ונתבעים בהליכי לשון הרע ברשת.

מדוע לפנות אל עורך דין לשון הרע שלומי וינברג?

בשנים האחרונות פוצו לקוחות המשרד על ידי הצד שכנגד הן במהלך ההליכים, הן כתוצאה מהסדרי פשרה והן כתוצאה מהכרעות שניתנו בתיקים עם סיומם, בתיקים רבים ולא פעם בסכומים ניכרים.

בד בבד, תביעות רבות שהוגשו נגד לקוחות שונים ששכרו את שירותינו – נדחו על ידי בתי המשפט בערכאות השונות, בשלבים שונים של ההליכים המשפטיים, כפי שנפרט להלן.

סכומי הפיצויים שהשיג המשרד ללקוחותיו הם מהגבוהים ביותר שנפסקו בישראל בשנים האחרונות.

דוגמאות לסכומי הפיצויים ניתן למצוא בקישור הבא – לחצו כאן

דוגמאות לתביעות שנדחו –נגד לקוחות המשרד

להלן מפורטות דוגמאות בלבד (בתיקים שבהם הצדדים לא התפשרו) לדחיית תביעות שהוגשו נגד לקוחות המשרד:

דחיית תביעת לשון הרע שהוגשה נגד לקוח המשרד, ראש מועצה, וקבלת התביעה שכנגד.

ערעורים שהוגשו לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון – נדחו:

ערעור 1/ערעור 2/ערעור 3

קבלת בקשה לדחיית תביעת לשון הרע אישית נגד לקוחות המשרד מכוח חסינות הקבועה בפקודת הנזיקין

דחיית תביעת לשון הרע בגין פרסומים בפייסבוק שפרסמה לקוחת המשרד

דחיית תביעת לשון הרע בגין פרסומים בפייסבוק שפרסם לקוח המשרד

דחיית תביעת לשון הרע בגין שלטים שפורסמו

דחיית לשון הרע בגין פרסום מכתב

לא בכדי נכתב בספר “משלי” כי “חיים ומוות ביד הלשון”, שהרי פרסום מכפיש, ביקורת שלילית, הפצת "פייק ניוז" פוגעני, רכילות מרושעת וזדונית, ועל אחת כמה וכמה הפצת עלילה שקרית המפורסמת ברבים, עלולים, למוטט מוניטין שנבנה משך שנים, ולהסב נזקים קשים למושא ההכפשה, למשפחתו ולעתידו האישי והמקצועי של מושא ההכפשה.

מאידך, תביעה שהוגשה בחוסר תום לב או מתוך מטרה להשתיק את הנתבע, עלולה להוביל ביכולתו של הנתבע להוביל לתיקון קלקולים במנגנונים הציבוריים.

במקרים כאלו, ייצוג משפטי נכון, תוך הצגת המסד העובדתי הנכון, ועטיפתו במעטפת המשפטית הנכונה ובטיעונים המתאימים, עשויים להוביל לדחיית התביעה או לפחות לצמצם את החשיפה של הנתבע לסכום הפסיקה נגדו.

לתביעות לשון הרע מאפיינים ייחודיים – הן בדין המהותי והן בדין הפרוצדורלי.

ייצוג בלשון הרע צריך לקחת בחשבון מיהם הנתבעים המתאימים, מהו ההליך הנכון, מהו סדר הבאת הראיות הנכון, מהו סכום התביעה הראוי (העשוי לשרת מטרות טקטיות ואסטרטגיות כאחת – לעיתים לא דווקא לצורך התוצאה המשפטית הסופית), מהם העדים המתאימים, איזה ראיות מתאימות יש להביא בהליך המשפטי ועוד פרמטרים רבים אחרים.

לכן, לניסיונו של ע"ד לשון הרע בניהול ההליך – החל משלב כתבי הטענות (כתב תביעה, כתב הגנה, כתב תשובה), עבור דרך ניהול ההליכים המקדמיים, ישיבות הגישור, דיונים בין כתלי בית המשפט, ההכנה לעדויות, ניהול החקירות הנגדיות והגשת הסיכומים – חשיבות רבה ביותר.

בנוסף, חשוב להקפיד על שקיפות מלאה מול הלקוח בניהול התיק ושיתופו, ככל הניתן בנסיבות, בתהליך של קבלת ההחלטות השוטפות בתיק בשקיפות מתאימה.

בין אם אתם מחפשים עורך דין לשון הרע בתל אביב רמת גן, עורך לשון הרע ברמת גן או במרכז – נשמח לעמוד לשירותכם!

שיתוף:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן