על ההליך המשפטי ותפקידו של עורך הדין

דף הבית » מאמרים » על ההליך המשפטי ותפקידו של עורך הדין
פרופיל משרד עו"ד שלומי וינברג

אין זה סוד כי כל הליך משפטי באשר הוא מורכב משילוב של איסוף וניתוח יסודי ושיטתי של הראיות הקיימות וכן גיבוש של אסטרטגיה וטקטיקה המתאימות באופן ייחודי לנסיבות הייחודיות של התיק הנדון – ומכאן שלא משנה באיזה הליך מדובר – הרי שאין מקום לטעויות – והחשיבות הטמונה במקצועיותו של עורך הדין המייצג מקבלת משנה תוקף.

מעבר לכך ובמקביל למלאכת העיון והניתוח של הראיות העומדות לרשותו של עורך הדין, עליו להכיר את הפסיקה המעודכנת ואת התקדימים המשמעותיים ביותר בתחום ואף לנתח מבעוד מועד את אופן התנהלותן של כל הנפשות הפועלות המעורבות בהליך המשפטי: החל מהלקוח, עבור דרך הצד שכנגד וכלה, במידת האפשר, בניתוח השקפת העולם של השופט היושב הדין.

השפעת עורך דין על ההליך המשפטי

ממד היעילות הופך גם הוא לחלק בלתי נפרד מההליך המשפטי שכן עורך הדין המיומן חייב לבחור עוד בתחילת הדרך את ההליך המשפטי הנכון והמתאים ביותר לניהול התיק, לתזמן היטב את הצגת הממצאים העומדים לרשותו, להתכונן מבעוד מועד לחקירת הצד שכנגד וכמובן להכין את מרשו לחקירה דומה.

מטרתן של פעולות אלו הינה מיפוי נקודות החוזק והחולשה של התיק – מיפוי אשר עשוי, בסופו של יום, להוביל להשלמת ההליך המשפטי לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

האמון הבינאישי שמתפתח בין הלקוח לבין עורך הדין המייצג אותו הינו גם כן מרכיב משמעותי בניהול מוצלח של תיק.

כך, לקוח אמור לדעת כי עורך הדין המייצג אותו יהיה לעד איש סודו ואמונו – כזה שיעמוד לצדו לאורך כל הדרך.

אמון הנוצר בין הלקוח לעורך הדין המייצג אותו, נבנה לא רק באמצעות חשיפת כל העובדות בפני עורך הדין, אלא נסמך גם על ניהולה של מערכת יחסים שקופה בין עורך הדין המייצג לבין הלקוח – ובהפיכתו של האחרון לחלק בלתי נפרד ממערכת קבלת ההחלטות בעניינו.

לבסוף, ראוי שעורך הדין יציב יעדים ריאליים בכל הנוגע לתוצאה הסופית של התיק וכן ינהל מערכה משפטית טוטאלית מחד, אך גם ממוקדת וזריזה מאידך, אשר תאפשר ללקוח לשוב לשגרת חייו בהקדם האפשרי.

מחפשים עורך דין לתביעה ייצוגית?

 

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן