מתוך: עצמאיטון
במאמר שפרסם עורך הדין שלומי וינברג בחודש מאי 2014 ב"עצמאי-טון" – מגזין ארגון הרופאים העצמאיים של מכבי שירותי בריאות, התייחס עו"ד וינברג להפיכתה של רשת האינטרנט והרשתות החברתיות ל"זירת לשון הרע" – זירה שבמרכזה עומדים פעמים רבות אנשי מקצוע, ורופאים בפרט, המוכפשים על לא עוול בכפם.
אין כל עוררין על כך שכל אדם זכאי להביע דעה על טיפול רפואי שעבר – אלא שפעמים רבות מלווים הגולשים את דעתם הסובייקטיבית בשורה של סיפורי כזבים שלא היו ולא נבראו – ואלה מסכנים את פרנסתו, מעמדו ותדמיתו של הרופא.
וינברג התייחס לכך שבתביעות לשון הרע המוגשות על-ידי רופאים נבחן תוכן הפרסום אך לא פחות חשוב מכך גם את הפלטפורמה בה פורסמו הדברים. כך, למשל, פרסום לשון הרע בפורום רפואי רב-משתתפים, החשוף הן למטופלים (קיימים ופוטנציאליים) והן לקולגות, יטמון בחובו פוטנציאל פיצוי משמעותי יותר לעומת פרסום שהוצג בעמוד אינטרנטי החשוף לקהל מצומצם בהרבה.
בין המשתנים הנוספים שמשפיעים על גובה הפיצוי ניתן להזכיר את מועד הפרסום והסרתו, שאלת תום לבו של המפרסם וכן השאלה האם פורסמה הודעת תיקון במידה וזו נדרשה על ידי הרופא.