השחירה שמו של קצין משטרה – ותאלץ לפצות אותו בעשרות אלפי שקלים

דף הבית » מן העיתונות » השחירה שמו של קצין משטרה – ותאלץ לפצות אותו בעשרות אלפי שקלים

שוטר נעצר לאחר שהיה מעורב בקטטה אלימה. בתגובה, יצאה אשתו למסע הכפשות ברשתות החברתיות נגד קצין המשטרה ששימש כמפקד של מי שעצרו אותו * קצין המשטרה החליט לא לשתוק.

מה יעשה קצין משטרה אשר שמו מוכפש שוב ושוב ברשתות החברתיות, על לא עוול בכפו?

מעשה שכך היה: קצין משטרה נאלץ לעצור שוטר לשעבר, לאחר שזה הסתבך בקטטה שכללה גם נפגעים בגוף. למחרת הבוקר, פתחה אשתו של השוטר שנעצר ושוחרר בסדרת פרסומים ארוכה בפייסבוק ובווטסאפ נגד הקצין.

בין היתר, כתבה אשת השוטר על הקצין כי הוא "שוטר מושחת" והוסיפה עוד האשמות חמורות, כגון טענה כי הקצין היה מעורב באלימות כלפי בעלה.

לאור ההשמצות הקשות, החליט קצין המשטרה לפעול בנושא, והגיש באמצעות עו"ד שלומי וינברג, מומחה לדיני לשון הרע, תביעת דיבה חמורה נגד אשת השוטר.

להגנתה, טענה אשת השוטר כי הפרסומים נכתבו "כאשר היא במצב נפשי קשה ללא שליטה על מצבה, וזאת עקב התדרדרות מצבו הנפשי והפיזי של בעלה" שמעצרו וחקירתו על-ידי הקצין התובע היוו את

בישיבת ההוכחות הראשונה בתיק, הפנימה הנתבעת כי ידה על התחתונה והסכימה כי יינתן פסק-דין חלקי הקובע את אחריותה לפרסומים. בפסק-הדין המשלים שעסק בשאלת גובה הפיצוי שניתן לפני מספר ימים, הדגיש בית-משפט השלום בהרצליה – באורח כמעט נדיר לפסק-דין שעניינם איסור לשון הרע – כי "הפרסומים בדבר הקצין התובע אינם פרסומי אמת. מדובר בהשמצות חסרות כל שחר על התובע, וראוי להבהיר זאת היטב".

בנוסף לכך שניקה לחלוטין את שמו של הקצין ביחס לכלל ההאשמות הקשות, קבע בית-המשפט קביעה פוזיטיבית לפיה הקצין התובע התנהל כשורה בעת גם בעת מעצרו של בעלה של הנתבעת.

על אף שנקבע כי הייתה כוונת זדון בפרסומים, בית-המשפט חייב את הנתבעת לשלם לתובע 30 אלף שקלים, לאחר שלקח בחשבון את מצבה הנפשי והמשפחתי הרעוע של הנתבעת, וכן את העובדה כי היא הסכימה לקבל אחריות על פרסומיה בתחילת שלב ההוכחות במשפט.

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן