עו"ד לשיימינג

דף הבית » מאמרים » עו"ד לשיימינג
עו"ד שיימינג

התמורות המהותיות שחלו בשנים האחרונות בנושא התקשורת כמו פעילותן של הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט המושקעים, הובילו לתופעה חדשה ושמה שיימינג

מהו שיימינג?

מדובר בהלבנת פני האדם ברבים, הכלמה, ביושו ברבים, פרסום דברי לשון הרע בדרך כלל (אך לא רק) בכוונת זדון, עקב פעולה שהוא ביצע שלא עלתה בקנה אחד עם קו החשיבה של אדם אחר ולכן הוא החליט לבייש אותו , ברבים, בדרך כלל בפומבי ובהקפים גדולים.

השיימינג היא תופעה המתרחשת בתחומים רבים, ביחסים בין אישיים שבהם מביישים אדם מסוים ולמעשה רומסים את כבודו, מכפישים אותו והורסים את שמו הטוב שבנה לאורך שנים רבות.

בנושאים עסקיים, השיימינג יוצר סכסוכים בין עסקים שעבדו בשיתוף פעולה או בין עובדים, מתחרים עקב הפצת מידע כזב או אחר שבמקרים רבים חלק ממנו הוא כוזב. השיימינג עלול לפגוע משמעותית בתדמית העסק, במוניטין שלו, באמינותו ובהתנהלות השוטפת שלו. 

פעולת השיימינג עשויה לטמון בתוכה גם רובד פלילי. המורכבות של פעולה זו יוצרת כעורך דין העוסק בתחום בסוג זה של תביעות, אתגרים מרתקים ושליחות של ממש להגן על שמם הטוב של אלו שנפגעו מתופעה מגונה זו.

בדיקת נתוני תיק השיימינג

בשלב ראשון יש לבחון לעומק וביסודיות את כלל הנתונים, לרבות מסמכים, סרטונים והקלטות. יש לשמוע את גרסת הלקוח ולאסוף מידע רלוונטי. אם מדובר בנושא פעוט או בפרסום שנעשה בתום לב, ברור שאין טעם שהלקוח יקדיש זמן וממון בייצוג משפטי.

סוגי התביעות בגין שיימינג 

קיימות שתי אפשרויות להגשת תביעות מסוג זה עבור תשלום של פיצויים כספיים וסעדים: 

  • תביעה ללא הוכחת נזק עד סכום של יותר  –  70.000 ₪  לכל פרסום משמיץ.
  • תביעת פיצויים בסכום בסיסי בתוספת מדד עד גבול של יותר מכ- – 140.000 ₪ לכל פרסום משמיץ. 
  • קובלנה פלילית  – הליך שמתנהל כהליך פלילי לכל דבר ועניין שבדרך כלל אינו מתאים לייצוג בתיקים מסוגים אלו. 

התנהלות התובע והנתבע בנושא משפטי שיימינג 

הבושה הגדולה של האדם הנפגע יוצרת אמוציות סביב הליך משפטי שעניינו לשון הרע. הנפגע מעוניין לטהר את שמו. הנתבע מנצל לעיתים את הבמה המשפטית להמשך הכפשה ופגיעה במושא הפרסום, ואף לדווח עליו ברבים, ומנסה בכל דרך להדוף את התביעה גם באמצעות העלאת טענות מסוגים שונים שמטרתן לבסס את טענתו. 

תפקידו של עורך דין לשיימינג

תפקידו של עורך דין לשיימינג הוא למצוא את הדרך היעילה ביותר כדי לבסס את דרישות התביעה, להדגיש את חומרת הפרסומים ואת הנזק (הממוני והלא ממוני) שנגרמו ללקוח, ולקעקע את טענות ההגנה. מלאכה מורכבת זו ראוי שתיעשה בשום שכל. 

שיתוף:

עו״ד שלומי וינברג

עורך דין שלומי וינברג, מייסד המשרד, הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LL.B) לצד חטיבה מורחבת בניהול מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר שני מוסמך במשפטים (LL.M) – גם כן מאוניברסיטת תל-אביב (2009). מוסמך כחבר מן המניין בלשכת עורכי הדין (2004).

יצירת קשר

ליצירת קשר וייעוץ משפטי עם עורך דין שלומי וינברג, מלאו פרטים בטופס:

או חייגו אלינו

שלומי וינברג בפייסבוק

מאמרים אחרונים

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן